A FIREFLY mobil fénykeresztek fényműszaki paraméterei repülőtéri pályák lezárásához
<< Vissza a FIREFLY mobil fénykeresztekhez
A mobil fénykereszt tápellátása
A mobil fénykereszt többféleképpen táplálható:
- Közvetlen csatlakoztatás a repülőtér elektromos hálózatához
- Inverteres benzines áramfejlesztő (1 kW), 120 literes üzemanyagtartállyal, tartalék akkumulátorral (150 Ah) és figyelmeztető jelzőfénnyel. Teljes tank esetén a fénykereszt akár 1 hétig is képes autonóm működésre, napi maximális világítási teljesítmény mellett.
- Nagykapacitású akkumulátor szett (150 Ah, 24 V) – kb. 16 óra működési idő
Áramfejlesztő kiesése esetén a táplálást automatikusan átveszi egy kiegészítő gélakku (150 Ah), amely szintén kb. 16 órás működést biztosít. Áramszünet esetén automatikusan aktiválódik a narancssárga figyelmeztető villogó.
Fényműszaki paraméterek:
A kifutópálya lezárását jelző mobil fénykereszt korszerű InLED világítótestekkel van felszerelve, amelyek élettartama meghaladja a 70 000 órát. A fények kiváló optikája biztosítja az eszköz jó láthatóságát bármilyen időjárási körülmények között.
A világítás teljesítménye messze meghaladja az FAA által előírt intenzitási követelményeket. A gyártó nyilatkozata szerint a fényteljesítmény akár további 40%-kal is növelhető.
Típus | FIREFLY 4 – 4,27 m | FIREFLY 6 – 6,4 m |
---|---|---|
Fénypontok száma | 13 In LED lámpák | 17 In LED lámpák |
Maximális nappali fényerő | ||
a fénysugár középpontjában | 93 470 cd | 122 230 cd |
10°-os sugárban | 52 000 cd | 68 000 cd |
15°-os sugárban | 14 300 cd | 18 700 cd |
Maximális éjszakai fényerő (azaz a nappali intenzitás 3%-a) | ||
a fénysugár középpontjában | 2 804 cd | 3 667 cd |
10°-os sugárban | 1 560 cd | 2 040 cd |
15°-os sugárban | 429 cd | 561 cd |
Az FAA minimális követelményei:
- Minimum 70 000 cd a fénysugár középpontjában – a FIREFLY 4 (93 470 cd) 33%-kal túlteljesíti ezt az értéket!
- Minimum 70 000 cd a fénysugár középpontjában – a FIREFLY 6 (122 230 cd) 74%-kal túlteljesíti ezt az értéket!
Három világítási üzemmód
Az LED világítás háromféle üzemmódban működtethető:
- Nappali – a fények a nappali működéshez előírt intenzitással világítanak
- Éjszakai – a fények az éjszakai működéshez előírt intenzitással világítanak
- AUTO – egy fényérzékelő automatikusan szabályozza az intenzitást a külső fényviszonyoknak megfelelően
A fények villogása
Minden üzemmódban a fények 2,5 másodpercig világítanak, majd 2,5 másodpercig sötétek maradnak, az FAA előírásainak megfelelően.
Az ICAO előírás-tervezete szerint a világítás 1 másodpercig be van kapcsolva, majd 1 másodpercig kikapcsolt állapotban van.
A fény színe
A fények légiközlekedési fehér színnel világítanak az FAA SAE-AS25050 dokumentumának követelményei szerint, összhangban az EASA CS ADR-DSN.U.930 előírással.
Megbízhatósági garancia
Minden világítótest különálló tápegységgel rendelkezik, így teljesen autonóm módon működik.
Ha a villogási intenzitást és frekvenciát szabályozó elektronika meghibásodik, a fények nem villognak tovább, hanem folyamatosan maximális intenzitással világítanak. Ez a megoldás garantálja a rendszer megbízható működését.