Cookie-kat használunk

Cookie-kat használunk a forgalom elemzésére, a preferenciák emlékezésére és a webhely használhatóságának javítására. Hozzájárulását az „Elfogadom” gombra kattintva adhatja meg.

Beállítások Egyetértek

A beleegyezést meg is tagadhatja.

Ugrás a tartalomhoz

A FIREFLY kifutópálya lezárásához használt mobil fénykereszt részletes leírása

<< Vissza a FIREFLY mobil fénykeresztekhez

A FIREFLY mobil fénykereszt felépítése és színe

Az alap és a fénykereszt karjai 11 373 (S235) szerkezeti acélból készülnek.

A fénykereszt karjai minden oldalról RAL 1021 repülésügyi sárga színnel vannak festve, hogy a készülék jól látható legyen (az FAA előírásai szerinti 13538-as színkód – repülésügyi sárga – FED-STD-595 szerint).

Alvázspecifikációk

A kifutópálya lezárásának jelölésére szolgáló mobil fénykereszt két változatban érhető el:

Az alvázra szerelt fénykereszt (FIREFLY)

Ebben a változatban a fénykeresztet stabilizáló lábakkal ellátott alvázra szerelik.

Könnyedén csatlakoztatható egy jármű vontatóberendezéséhez, és gyorsan a kívánt helyre szállítható a kifutópályán. Ez a kivitel lehetővé teszi két fénykereszt egyidejű szállítását.

Az alváz egy 2,5 x 1,6 méteres acélkeretből, két R13 méretű tömlő nélküli kerékből és egy szabványos vonófejből áll, amely akár személygépkocsihoz is csatlakoztatható.

Az alvázon helyezkedik el a fénykereszt, benzinmotoros áramfejlesztő és tartalék akkumulátor.

Fénykereszt alváz nélkül (FIREFLY ECO)

Fénykereszt alváz nélkül (FIREFLY ECO)

A fénykereszt a talajon, négy állítható lábon áll. Targoncás mozgatáshoz van igazítva.

A fénykereszt keretén található az elektromos elosztószekrény, a benzinmotoros áramfejlesztő vagy a tartalék akkumulátor, az Ön által választott specifikáció szerint.


A fénykereszt összeszerelése

A fénykereszt mérete 4,27 vagy 6,4 méter, ezért lehajtható karokkal van felszerelve, hogy a szállítás egyszerűbb legyen.



A libella segít megtalálni a fénykereszt helyes vízszintes pozícióját. A kereszt függőleges helyzetbe emelése kézi csörlő segítségével csak néhány másodpercet vesz igénybe.



A kereszt összeszerelése egyszerű és hihetetlenül gyors – egy személy 30 másodperc alatt ki tudja nyitni mind a négy kart, és csörlővel függőleges pozícióba állítani.

Stabilitás

A mobil fénykereszt stabilitásának garantálása érdekében azt a Repülési Intézet - Institute of Aerospace Engineering (Gépészmérnöki Kar, Brnói Műszaki Egyetem) vizsgálta. A statikai szerkezeti elemzés szerint a maximálisan engedélyezett szélsebesség 91,9 m/s, ami 330 km/h-nak felel meg.

A masszív és stabil szerkezet lehetővé teszi, hogy a fénykeresztet akár 5°-os szögben a függőlegestől eltérően is fel lehessen állítani, ezáltal optimális stabilitást biztosítva szélsőséges körülmények között is.

Két fénykereszt egyidejű szállításának lehetősége

Szélsőséges időjárási körülmények esetén a kifutópályát gyorsan le kell zárni. A repülőtéri előírások megkövetelik, hogy a lezárt pályát mindkét végén meg kell jelölni. Azért, hogy a fénykereszt szállításához szükséges időt a lehető legminimálisabbra csökkentsük, a rendszert úgy alakítottuk ki, hogy két önálló egység egyszerre is szállítható legyen.



A fénykereszt megfelel a légi közlekedés összes vonatkozó szabványának és előírásának.

  • FAA Advisory Circulary FAA A/C 150/5345-55A – Specifikáció az L-893 ideiglenes kifutópálya lezárást jelző vizuális segédeszközre.
  • EASA előírás „CS-ADR-DSN Issue 6 - F4001-D01-01_Temporary runway closure marker“.
  • ICAO javasolt módosítása az 1\. kötet 14\. mellékletéhez és a PANS–Aerodromes (Doc 9981) dokumentumhoz, amely a repülőterek tervezésére és üzemeltetésére vonatkozik

A fényjelző szerkezet kialakítása lehetővé teszi az egyszerű módosítást annak érdekében, hogy az FAA és/vagy ICAO előírásoknak megfeleljen – attól függően, hogy melyik az alkalmazandó.

Mobil fénykereszt, a repülőtéri kifutópálya lezárásához teljesíti az FAA minden követelményét, például:

  • Üzemi hőmérséklet -40 °C és +55 °C között
  • Páratartalom 95% RhA (+55 °C-on)
  • Szélállóság 65 km/h-ig (anélkül, hogy az "felállított" jelölő pozícióját jelentősen befolyásolná)

A fénykereszt karjai 13 vagy 17 InLED lámpával vannak felszerelve, amelyek megfelelnek az előírt fényerőnek. A karokat légiközlekedési sárga színnel festik a CS ADR-DSN.U.935 szabványnak megfelelően.

Egyéb műszaki paraméterek.

A fénykereszt elektromágneses kompatibilitásra (EMC) vonatkozó elvek szerint készült.

Minden elektromos alkatrész IP 66 vagy annál magasabb védettségi osztályba tartozik, a fényforrások pedig IP 68 osztályúak.

A mobil fénykereszt biztonságos és megbízható működésre alkalmas minden szokványos kültéri repülőtéren.

<< Vissza a FIREFLY mobil fénykeresztekhez